Vaurioituneet lähetykset


Jos saat paketin, jolla on näkyviä vaurion merkkejä kuljetuksen aikana, on tärkeää, että vastaanotat paketin varauksin, tai vaihtoehtoisesti avaat paketin rahtiyhtiön henkilökunnan ollessa paikalla. Jos sisältö on vaurioitunut, asiasta on tehtävä korvauspyyntö on tehtävä kyseessä olevalle rahtiyhtiölle (tyypillisesti Post Danmark tai Posti). Rahtiyhtiön henkilökunta voi auttaa sinua tekemään vahingonkorvausasia. On tärkeää, että vastustat välittömästi paketin kuntoa ja et kuittaa vastaanottamista ilman varausta.

On myös mahdollista kieltäytyä vaurioituneen paketin vastaanottamisesta. Tällöin se palautuu meille hyvitettäväksi.

Jos vahinko ei ole näkyvissä vastaanottamisen yhteydessä, voit silti tehdä korvausvaatimuksen. Muista kuitenkin ottaa yhteyttä kuljetusyhtiöön mahdollisimman pian, koska muutaman päivän kuluttua ne eivät enää korvaa vaurioitunutta tuotetta. Post Danmark -yrityksessä tämä aika on 7 päivää, mutta tarkista kyseessä olevalta kuljetusyhtiöltä sovellettavat säännöt. Kaikissa tapauksissa on selvästi etuna vahinkojen huomiointi ja korvauspyynnön aloittaminen heti, kun vahingot on havaittu.